fallback

Twitter също печели от американските избори

До 7.00 часа само в изборната нощ са регистрирани над 40 млн. туита по темата за американските избори

09:20 | 09.11.16 г.
Автор - снимка
Създател

Актуалните засега резултати от президентските избори в САЩ дават изненадваща преднина на кандидата на републиканците Доналд Тръмп.

Според медийни публикации Тръмп вече е спечелил 266 електорални гласа и 53,2 млн. вота срещу 218 електорални гласа и 52,09 млн. вота за Хилъри Клинтън. Победителят ще бъде ясен, когато единият от двамата кандидати достигне 270 електорални гласа.

Както съобщихме по-рано, Google предоставя информация за резултатите в реално време в търсачката си и дава убедителна преднина на Тръмп.

Едно е ясно - социалните медии реагираха бурно. Който и да спечели обаче – дали Тръмп, който нарече Twitter „съвременна форма на комуникация", или Хилъри Клинтън, която призова Тръмп да изтриете профила си в социалната мрежа, то услугата за социални контакти със сигурност спечели.

До 7.00 часа българско време само в изборната нощ са регистрирани над 40 млн. поста по темата в Twitter, като вече е минат рекорда от изборите през 2012 г., когато за цялата изборна нощ бяха отчетени над 31 млн. туита.

Със своите 317 млн. потребители и застой в ръста на потребителите Twitter често се третира като изпаднала в беда  социална мрежа, изоставайки от гиганта Facebook и нейната услуга за споделяне на снимки и видео Instagram, както и зад обичаната от младежката аудитория Snapchat. Това не е обаче случаят в изборния ден, когато хората искат да са в крак с трендовете, да държат под око бързо променящи се събития и да споделят забавни мемета.

През тази изборна година Twitter даде на потребителите още една причина да отидат да гласуват, а след това да влязат в Twitter, с помощта на  видео на живо, предоставяно от партньори като BuzzFeed. Социалната мрежа спечели и заради споделяне на най-популярните мемета по темата за изборите, като например хвърлящият око Тръмп към съпругата му Мелани, докато тя гласува.

Социалните медии са популярна дестинация за американските избиратели в изборната нощ. Те се разхождат из щабовете с лаптопи, таблети и смартфони, а понякога и с трите, и прекарват вечерта в компанията на обсебени от изборите приятели и последователи.

Facebook е мястото, където много хора се стремят да намерят подкрепа от приятелите. Twitter обаче е мястото, където хората са на лов за най-новата информация и коментари.

„Всичко се свежда до факта, че Twitter е все още платформата за това, което се случва в момента, докато Facebook се фокусира да показва на потребителите неща, с които е най-вероятно да се ангажират, което може да е или да не е най-новото съдържание", казва Ян Доусън, главен анализатор в Jackdaw Research.

Потребителите на Twitter също така имат контрол над това, което виждат в платформата, заяви Доусън. „Във Facebook най-често виждате съдържание, което собствените ви приятели са споделили, а в Twitter можете да видите всичко от всекиго", казва той.

Това включва и Тръмп, който има 13,1 млн. последователи. Склонността му да ползва Twitter, както и изпълнените му с насилие туитове, сложиха социално-медийната услуга на картата на изборите. Дори и това, че консултантите му са му отнели акаунта в мрежата в последните дни на предизборната кампания се превърна в национална новина. Facebook пък отчете преднина на Доналд Тръмп в разговорите в социалната мрежа в изборния ден. Неговото име е доминирало 53% от дискусиите. Повече от 10 млн. американци споделиха в социалната мрежа, че са гласували.

Facebook определи и втория президентски дебат от 9 октомври като най-важният момент в надпреварата. На заглавната си страница пък Reddit призова за поставяне на емоциите под контрол.

„Съединените щати са страната с най-дълъг период на мирен преход на властта, така че каквото и да стане, както САЩ, така и Reddit ще продължат да съществуват и в сряда“, написа социалната мрежа.

 

People in the US are increasingly searching for the word "emigrate" over the last few hours #ElectionNight https://t.co/CJCBsKKKNE pic.twitter.com/hEH5lmPko1

— The Telegraph (@Telegraph) November 9, 2016

Според британския The Telegraph пък една от най-търсените думи в Google в САЩ е „emigrate” (емигрирам, б. ред.). Звучи логично. Още повече, че и сайтът на канадската служба за емиграция се срина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:56 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Социални мрежи виж още